Этикалық кодекс
«Қалалық кардиологиялық орталық» ШЖҚ КМК медицина қызметкерлерінің этикалық кодексі
Осы Кодекстің мақсаты персоналдың өзінің кәсіби қызметін лайықты орындау үшін олардың қызметтік мінез-құлқының әдеп нормалары мен қағидаларын белгілеу, сондай-ақ персоналдың беделін нығайтуға жәрдемдесу, азаматтардың Орталыққа деген сенімін арттыру, орталық қызметкерлерінің мінез-құлқының бірыңғай моральдық-нормативтік негізін қамтамасыз ету болып табылады.
Кодекс орталық қызметкерлерінің өз лауазымдық міндеттерін орындау тиімділігін арттыруға арналған.
Кодекс денсаулық сақтау саласында адамгершілікті қалыптастыруға және азаматтардың орталыққа құрметпен қарауына негіз болады.
Персоналдың осы Кодексті білуі және сақтауы оның кәсіби қызметі мен қызметтік мінез-құлқының сапасын бағалау өлшемшарттарының бірі болып табылады.
Әдеп Кодексінің Мақсаттары:
- Стратегиялық маңызды шешімдер қабылдау кезінде де, күнделікті жағдайларда да Орталықтың барлық лауазымды тұлғалары мен қызметкерлері өз қызметінде басшылыққа алатын іргелі құндылықтарды, қағидаттар мен ережелерді бекіту.
- Ұжымда сенім, өзара құрмет және әдептілік ахуалын сақтау үшін мінез-құлықтың жоғары этикалық стандарттарына негізделген орталықта бірыңғай корпоративтік мәдениетті дамыту.
- Атқаратын лауазымына қарамастан барлық қызметкерлердің кодекс нормаларын біркелкі түсінуі және орындауы.
- Орталықтың корпоративтік басқару тетіктерінің тиімділігін арттыруға және оның мүдделі тұлғалармен табысты өзара іс-қимылына жәрдемдесу.
- Іскерлік мінез-құлықтың озық тәжірибесін қолдану арқылы мемлекет пен іскерлік қоғамдастық тарапынан Орталыққа деген сенімді арттыру және сақтау.
Орталық қызметкерлері:
- Қазақстан Республикасының Мемлекеттік рәміздеріне және Орталықтың корпоративтік рәміздеріне құрметпен қарау;
- жалпы қабылданған моральдық-этикалық нормаларды сақтау, мемлекеттік тілге және басқа да тілдерге, барлық халықтардың салт-дәстүрлеріне құрметпен қарау;
- жоғары кәсіби жұмыс үшін барлық күш-жігерін жұмсау, орталықтың мүлкіне ұқыпты қарау, оны ұтымды және тиімді пайдалану;
- жұмысқа деген көзқарасы мен мінез-құлқымен ұжымда тұрақты және жағымды жағдай жасауға ықпал ету;
- сыпайы және дұрыс болу;
- немқұрайлылық пен дөрекілікке төзбеушілік;
- әріптестерге қолдау және көмек көрсету;
- біреудің пікіріне мұқият болу;
- сөз бен істің бірлігін қамтамасыз ету. Уәделерді орындау;
- өз қателіктеріңізді жасырмаңыз/ мойындамаңыз;
- құпиялылық нормаларын бұзбай және Орталықтың ішкі құжаттарының талаптарын ескере отырып, бір-біріне сенімді ақпаратты уақтылы ұсыну;
- орталық атынан кез келген тақырыпта көпшілік алдында сөйлеуге, сөз сөйлеуге немесе сұхбаттасуға жол бермеу;
- құрмет көрсету және қоршаған ортаға ұқыпты қарау;
- Кодекстің талаптарын мұқият зерделеу, түсіну және адал орындау және келіскен жағдайда тиісті растау нысанын толтыру;
- өзіне қабылдаған міндеттемелері үшін жауапты болу;
- лауазымдық міндеттерді орындау кезінде жеке қатынастарды немесе жеке пайданы емес, Орталықтың мүдделерін басшылыққа алу;
- әдеп қағидаттары мен мінез-құлық қағидаларын бұзу мәселелері бойынша тергеу жүргізу кезінде жәрдем көрсету;
- жұмыс орнында тазалық пен тәртіпті сақтау, сондай-ақ барлық жұмыс материалдарын тиісті жағдайда сақтау.
Медицина қызметкері және пациент
Пациенттермен қарым-қатынаста медицина қызметкерлері:
- науқастың ар-намысы мен қадір-қасиетін құрметтеу, оған мейірімділікпен қарау, оның жеке құпияға құқығын құрметтеу, науқастың туыстары мен жақындарының мәселелерін түсіністікпен қабылдау, бірақ сонымен бірге ол кәсіби себептерсіз пациенттің және оның отбасы мүшелерінің жеке істеріне араласпауы керек.
- мұқтаж жандарға медициналық көмек көрсету;
- адам өмірін сақтау міндетін үнемі есте сақтаңыз;
- азаматтардың мемлекеттің денсаулық сақтау жүйесіне деген сенімін нығайтуға ықпал ету;
- пациенттерге қатысты қаржылық және өзге де бопсалау фактілеріне жол бермеу, өз әріптестері тарапынан мұндай әрекеттердің жолын кесу жөнінде күш салу;
- өз іс-әрекеттерімен қоғам тарапынан негізделген сынға себеп бермеу, оған төзімділік таныту, кемшіліктерді жою және кәсіби қызметін жақсарту үшін сындарлы сынды қолдану;
- өз денсаулығын сақтау үшін ортақ жауапкершілік қағидаттарын түсіндіру.
- Медицина қызметкері пациенттерге көрсетілетін медициналық көмектің сапасына жауап береді. Өз жұмысында ол Қазақстан Республикасының заңдарын, қолданыстағы нормативтік құжаттарды (медициналық стандарттарды) басшылыққа алуға міндетті, бірақ осы ұйғарымдар шеңберінде аурудың ерекшеліктерін ескере отырып, науқастың мүдделерін басшылыққа ала отырып, әрбір нақты жағдайда барынша тиімді деп санайтын алдын алу, диагностикалау және емдеу әдістерін таңдауға міндетті. Қажет болған жағдайда медицина қызметкері әріптестерінің көмегін пайдалануға міндетті.
- Медицина қызметкері оларға көрсетілетін көмектің сапасы ең жоғары деңгейде болуы үшін бар күшін салуы керек.
- Медицина қызметкері пациентті негізсіз тәуекелге ұшыратпауы керек, тіпті оның білімін адамгершілікке жатпайтын мақсаттарда пайдалануы керек. Ерекшелік: шұғыл көмек көрсету жағдайы, егер ол науқастың жағдайын нашарлатпайтын шараларды қабылдауға міндетті болса, медициналық қызметкер, егер ол және пациент арасында қажетті өзара сенім жоқ екеніне сенімді болса, егер өзін жеткілікті Құзыретті сезінбесе немесе емделуге қажетті мүмкіндіктері болмаса, науқасты емдеуден бас тартуға құқылы. Осы және осындай жағдайларда медицина қызметкері бұл туралы тікелей басшыны хабардар ету үшін барлық шараларды қабылдап, науқасқа құзыретті маман ұсынуы керек.
- Медицина қызметкері пациенттің емдеуші дәрігерді таңдау, емдеу-алдын алу шараларын ұйымдастыру және жүргізу туралы шешім қабылдауға қатысу құқығын құрметтеуге тиіс. Науқастың емделуге ерікті келісімін медицина қызметкері әдетте науқаспен жеке сөйлескен кезде алады. Бұл келісім саналы болуы керек, науқасқа емдеу әдістері, оларды қолданудың салдары, атап айтқанда, мүмкін болатын асқынулар және басқа балама емдеу әдістері туралы міндетті түрде хабарлау керек. Пациенттің келісімінсіз емдеу-диагностикалық іс-шараларды жүргізуге пациенттің өмірі мен денсаулығына қауіп төнген және оның жағдайды барабар бағалай алмаған жағдайларда ғана рұқсат етіледі. Мұндай жағдайларда алқалы түрде шешім қабылдаған жөн. Психикалық аурумен ауыратын адамдарды емдеу кезінде медицина қызметкері Қазақстан Республикасының психиатриялық көмек көрсету туралы заңнамасын және оны көрсету кезінде азаматтардың құқықтарының кепілдіктерін басшылыққа алуға тиіс.
- Науқас өзінің денсаулық жағдайы туралы толық ақпарат алуға құқылы, бірақ ол одан бас тартуы немесе денсаулық жағдайы туралы хабарлауы керек адамды көрсетуі мүмкін. Ақпарат пациентке елеулі зиян келтіруі мүмкін деген дәлелді себептер болған жағдайда жасырын болуы мүмкін. Алайда, пациенттің нақты талаптары бойынша медицина қызметкері оған толық ақпарат беруге міндетті. Науқас үшін қолайсыз болжам болған жағдайда, оның өмірін ұзартуға, мүмкін болатын қолайлы нәтижеге үміт қалдырып, оны өте нәзік және мұқият хабардар ету қажет.
- Пациенттің қалауы бойынша медицина қызметкері оның басқа медицина қызметкерімен консультация алу құқығын іске асыруға кедергі жасамауға тиіс.
- Науқас дәрігердің барлық медициналық және өзіне сеніп тапсырылған жеке ақпаратын құпия ұстайтынына сенуге құқылы. Медицина қызметкері пациенттің немесе оның заңды өкілінің рұқсатынсыз медициналық көмекке жүгіну фактісін қоса алғанда, тексеру және емдеу барысында алынған мәліметтерді жария етуге құқылы емес. Медицина қызметкері медициналық құпияны ашуға кедергі келтіретін шараларды қабылдауы керек. Науқастың қайтыс болуы медициналық құпияны сақтау міндетінен босатпайды.
- Қателік жіберген немесе емдеу процесінде күтпеген асқынуларды дамытқан кезде медицина қызметкері бұл туралы науқасты, тікелей басшыны хабардар етуге және зиянды салдарларды түзетуге бағытталған іс-қимылдарға дереу кірісуге міндетті.
- Медициналық қызметкер кәсіби міндеттерін бүркеншік ат қолданбай және ресми түрде берілген атақтарды, дәрежелерді, атақтарды көрсетпей-ақ өз тегімен ғана жүзеге асыра алады.
Орталықтың медицина қызметкерлері міндетті:
- өзінің кәсіби міндеттерін тиісінше орындау, пациенттерге құрметпен және ізгілікпен қарау, медициналық этика мен деонтология қағидаттарын басшылыққа алу;
- аурулардың алдын алуға және азаматтардың денсаулығын нығайтуға жәрдемдесу, медициналық көмек көрсету;
- төтенше жағдайларда халыққа шұғыл медициналық көмек көрсету;
- халық арасында медициналық білім мен салауатты өмір салтын насихаттау бойынша жұмыс жүргізу;
- медицина қызметкерлерінің Ар-намыс кодексін сақтау, дәрігерлік құпияны сақтау, аурулар, азаматтардың жақын және отбасылық өмірі туралы мәліметтерді жария етпеу;
- өзінің кәсіби деңгейін үздіксіз дамыту және арттыру, оның ішінде әр бес жыл сайын біліктілігін арттыру арқылы;
- қажетті жағдайларда кеңес алу үшін басқа бейіндегі немесе біліктілігі жоғары мамандарды тарту.
- Кәсіптік міндеттерін атқару кезінде медицина қызметкерлерінің өздерінің діни нанымдары бойынша қандай да бір іс-әрекеттер (әрекетсіздіктер) жасауына, сол сияқты олардың жеке тұлғалардың өмірі мен денсаулығына зиян келтіруге әкеп соғуы мүмкін діни рәсімдер мен рәсімдерді өткізуіне (жасауына) жол берілмейді.
Медицина қызметкерлерінің құқықтары
- Медицина қызметкері, егер ол кәсіби тәуелсіздікпен үйлесімді болса, медицина қызметкерінің қадір-қасиетін төмендетпесе, пациенттерге және оның кәсіби қызметіне зиян келтірмесе, қандай да бір басқа қызметпен айналыса алады.
- Медицина қызметкері қызмет ететін адамгершілік мақсаттар оған өзінің жеке қадір-қасиетін заңды қорғауды, жеткілікті материалдық қамтамасыз етуді, кәсіби қызметті жүзеге асыру үшін жағдай жасауды талап етуге негіз береді.
- Наразылықтың ұйымдастырушылық нысандарына қатыса отырып, медицина қызметкері оның бақылауындағы пациенттерге қажетті медициналық көмекті қамтамасыз ету міндетінен босатылмайды.
- Медициналық этиканың сақталуын бақылауды медицина қызметкерінің тікелей басшылары жүзеге асырады.
Медицина қызметкері пациентпен жұмыс істеуден бас тарта алады, оны келесі жағдайларда басқа маманға тапсырады:
- егер өзін жеткілікті Құзыретті сезінбесе, тиісті көмек көрсету үшін қажетті техникалық мүмкіндіктері жоқ;
- медициналық көмектің бұл түрі дәрігердің моральдық қағидаларына қайшы келеді;
- дәрігер пациентпен терапевтік ынтымақтастық орната алмайды.
Медицина қызметкерлерінің алқалылығы
- Өмір бойы медицина қызметкері оған кәсіби шеберлікті үйреткен адамға құрмет пен ризашылық сезімін сақтауға міндетті.
- Медицина қызметкері медициналық қоғамдастықтың абыройы мен асыл дәстүрлерін қорғауға міндетті. Медицина қызметкерлері бір-біріне құрметпен және мейірімділікпен қарауы керек.
- Медицина қызметкерінің басқа медицина қызметкерінің кәсіби біліктілігіне жария түрде күмән келтіруге немесе оның беделін түсіруге құқығы жоқ.
- Қиын клиникалық жағдайларда тәжірибелі медицина мамандары тәжірибесі аз әріптестеріне дұрыс түрде кеңес беріп, көмек көрсетуі керек. Бірақ емдеу процесіне тек емдеуші дәрігер ғана жауап береді, олар әріптестерінің ұсынымдарын қабылдауға немесе олардан бас тартуға құқылы, бұл ретте тек науқастың мүдделерін басшылыққа алады.
- Басшы өзінің қарамағындағы медицина қызметкерлерінің кәсіби біліктілігін арттыруға қамқорлық жасауға міндетті.
- Медицина қызметкерлері ұйымның басқа медициналық және көмекші персоналына құрметпен қарауға міндетті, оның біліктілігін арттыруға үнемі қамқорлық жасайды.
Дәрігердің орта медициналық қызметкерлермен қарым-қатынасы
- Дәрігерлер орта медициналық персоналға құрметпен қарауы керек, пациенттің денсаулығына және тағайындалған емге қатысты оның пікірін елемеуге жол бермеуі керек. Егер орта медициналық персонал тағайындалған рәсімдерді жүргізу кезінде қателіктер жіберсе, дәрігерлер мейірімді және дұрыс түрде және пациенттердің қатысуымен емес ескертулер жасауы керек.
- Орта медициналық персонал дәрігерден ауру тарихындағы, тағайындау парағындағы және т.б. анық емес жазбалар бойынша түсініктеме алуға және қажет болған жағдайда ақпараттың сәйкессіздігін көрсетуге құқылы.
- Орташа медициналық персонал пациенттің құқықтарын, санитарлық ережелерді, қауіпсіздік техникасын, медициналық техника мен дәрілік препараттарды қолдануға арналған нұсқаулықтарды білуі және сақтауы тиіс.
- Орташа медициналық қызметкерлер өздерінің діни және саяси ниеттерін таңдамауы керек.
- Орташа медициналық персонал диагноз қою мен емдеудің барлық қиын жағдайларында дәрігерден кеңес сұрай алады.
- Орташа медициналық қызметкерлер дәрігерлер туралы кемсітпеуі керек, «медициналық қателіктер» немесе дұрыс тағайындалмаған емдеу туралы қауесет пен өсек таратпауы керек.
- Дәрігер орта медициналық персоналға құрметпен қарауды жолға қоюы және нығайтуы тиіс және оларға өзінің үстемдігі тұрғысынан қарамауы тиіс.
- Дәрігер орта медициналық персоналдың кәсіби білімі мен дағдыларын арттыруға ықпал ете алады.
- Орташа медициналық персонал жаман әдеттерден аулақ болуға және алкогольдік, есірткілік, уытты мас күйінде міндеттерді орындауға жол бермеуге, жеке гигиена ережелерін сақтауға тиіс.
Орта медициналық персоналдың пациентпен қарым-қатынасы.
- Науқастардың қатысуымен диагнозды талқылауға, жүргізіліп жатқан емнің дұрыстығына күмән келтіруге, сондай-ақ палатадағы көршілердің ауруларын талқылауға тыйым салынады.
- Ауыр ауыр процедуралардан бұрын орташа медициналық қызметкерлер олардың мағынасын, сәтті емделу қажеттілігін қол жетімді түрде түсіндіріп, психоэмоционалды шиеленісті жеңілдетуі керек.
- Орташа медициналық қызметкерлер емдеу процедураларын және олардың функционалдық міндеттерін орындау кезінде ұстамдылық, сабырлылық пен әдептілікті сақтауы керек.
- Ауыр науқастарға күтім жасайтын орташа медициналық қызметкерлер процедуралардың дұрыстығын түсіндіруі керек.
- Орташа медициналық қызметкерлер тек өз құзыреті шегінде сөйлесуі керек (симптомдар туралы, аурудың болжамы туралы айтуға құқығы жоқ).
- Орта медициналық персонал дәрігерлік тағайындауларды уақтылы және кәсіби түрде орындауы керек.
- Орташа медициналық персонал дәрігерге науқастың жағдайындағы кенеттен өзгерістер туралы дереу хабарлауы керек.
- Орта медициналық персонал науқас болмаған кезде дәрігерлік тағайындауларды орындау процесінде күмән туындаған кезде барлық нюанстарды әдепті түрде анықтауы керек.
- Тәжірибелі орта медициналық персонал қызметкерлері тәжірибесі аз орта медициналық қызметкерлермен өз тәжірибелерімен бөлісе алады.
- Орташа медициналық персонал пациенттерге жасына немесе жынысына, аурудың сипатына, нәсіліне немесе ұлтына, діни немесе саяси сенімдеріне, басқа айырмашылықтардың әлеуметтік немесе материалдық жағдайына қарамастан Құзыретті көмек көрсетуі керек.
- Орташа медициналық персонал пациенттің емдеуді жоспарлауға және жүргізуге қатысу құқығын құрметтеуі керек.
- Орташа медициналық персонал менмендік танытпауы керек, пациенттерге қорлайтын қарым-қатынас жасау менсінбеуі керек.
- Орта медициналық персоналдың пациентке өзінің моральдық, діни, саяси нанымдарын жүктеуге құқығы жоқ.
- Бірнеше пациентке медициналық көмек көрсету кезектілігін белгілеу кезінде орта медициналық персонал қандай да бір кемсітушілікті қоспағанда, тек медициналық өлшемшарттарды басшылыққа алуы тиіс.
- Орташа медициналық қызметкерлер пациентке зиян келтіргісі келетін үшінші тұлғалардың әрекеттеріне немқұрайлы қарамауы керек.
- Тәуекелге толы медициналық араласуларды жүргізе отырып, орташа медициналық персонал қауіпсіздік шараларын, пациенттің өмірі мен денсаулығына қауіп төндіретін асқынулардың туындау қаупін азайтуды көздеуге міндетті.
- Орташа медициналық қызметкерлер пациенттің туыстарына денсаулық жағдайы туралы емдеуші дәрігердің келісімімен ғана хабарлай алады.
- Орташа медициналық персонал пациенттің немесе оның заңды өкілінің (кәмелетке толмаған адамды және-немесе сот әрекетке қабілетсіз деп таныған азаматтарды емдеу кезінде) кез келген медициналық араласуға келісу немесе одан бас тарту құқығын құрметтеуге тиіс.
- Орташа медициналық персонал өз біліктілігіне қарай пациентке медициналық рәсімнен бас тартудың салдарын түсіндіруі тиіс.
- Орта медициналық персонал кәсіптік міндеттерін атқаруына байланысты сенім білдірілген немесе белгілі болған пациенттің денсаулық жағдайы, диагнозы, леч, оның ауруының болжамы, сондай-ақ пациенттің жеке өмірі туралы ақпаратты үшінші тұлғалардан құпия сақтауға тиіс.
- Орташа медициналық персонал клиенттер туралы құпия ақпаратты, ол қандай түрде сақталса да таратуға құқылы емес.
- Орташа медициналық қызметкерлер қажет болған жағдайда әріптестеріне көмектесе алады, сонымен қатар емдеу процесіне көмектеседі.
- Орташа медициналық қызметкерлер пациентке емдеуші дәрігер тағайындаған емдеу бағдарламасын орындауға көмектесуі керек.
- Орта медициналық персонал өз біліктілігін үнемі арттырып, ғылыми-зерттеу жұмыстарына қатысуы керек.
Кіші медициналық персонал
- Аға мейірбике / бас мейірбике кіші медициналық персоналдың жұмысын бақылайды және күнделікті тәрбие жұмысын жүргізуі керек.
- Аға мейірбике/бас мейірбике кіші медициналық персоналдың жұмыс сапасына, науқастарға қызмет көрсету мәдениетіне, клиникадағы жайлылыққа, тазалыққа және тәртіпке жауап береді.
- Кіші медициналық персонал өзінің функционалдық міндеттерін сапалы орындауы, іскерлік бағынысты және қызметтік тәртіп ережелерін сақтауы тиіс.
- Кіші медициналық қызметкерлердің қызметкерлері ұқыпты болып, жеке гигиена ережелерін сақтауы керек.
- Кіші медициналық персоналдың қызметкерлері ұйым және басқа адамдармен қарым-қатынас жағдайында мінез-құлық ережелері бойынша қатаң нұсқаулықтан өтуі керек.
- Кіші медициналық қызметкерлер барлық қызметтік мәселелерді үлкен мейірбикемен/бас мейірбикемен шешуі керек.
- Кіші медициналық қызметкерлер пациенттің қатысуымен әріптестерімен қарым-қатынасты анықтамауы керек.
Сыбайлас жемқорлық және басқа да заңсыз әрекеттер.
- Орталық мүдделі тұлғалар тарапынан да, сондай-ақ Орталықтың лауазымды тұлғалары мен қызметкерлері тарапынан да негізсіз пайда мен артықшылықтар алу немесе сақтау мақсатында сыбайлас жемқорлық және басқа да құқыққа қарсы іс-қимылдарға жол бермеу үшін бар күшін салады.
- Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл жөніндегі тікелей міндет Орталықтың лауазымды адамдарына жүктеледі.
- Орталық қызметкерлері өздеріне белгілі болған сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жағдайлары туралы басшылықтың назарына жеткізуге міндетті.
Уәкілетті орган
- Уәкілетті органмен өзара қарым-қатынастар орталықтың заңнамасының, Жарғысының және өзге де ішкі құжаттарының талаптарына сәйкес ашықтық, есептілік және жауапкершілік қағидаттарына негізделген. Орталық уәкілетті органмен қарым-қатынаста белгіленген рәсімдерді нақты сақтайды.
- Орталық пен уәкілетті орган арасында ақпарат алмасу тәртібі Қазақстан Республикасының заңнамасымен, орталықтың Жарғысымен және ішкі құжаттарымен реттеледі.
Медициналық құпия
Әрбір пациенттің жеке құпиясын сақтауға құқығы бар және медициналық көмек көрсетуге қатысатын медицина қызметкерлері дәрігерлік құпияны сақтауға міндетті. Медицина қызметкері пациенттің немесе оның заңды өкілінің рұқсатынсыз медициналық көмекке жүгіну фактісін қоса алғанда, тексеру және емдеу барысында алынған мәліметтерді жария етуге құқылы емес. Медицина қызметкері медициналық құпияны ашуға кедергі келтіретін шараларды қабылдауы керек. Науқастың қайтыс болуы медициналық құпияны сақтау міндетінен босатпайды. Медициналық құпияны жария етуге ҚР заңнамасында көзделген жағдайларда жол беріледі.
Ғылыми зерттеулер, студенттерді оқыту және дәрігерлерді жетілдіру процесінде дәрігерлік құпия сақталуы керек. Науқасты көрсету оның келісімімен ғана мүмкін болады.
Жеке тұлғалардың (пациенттердің) рұқсатынсыз жинауға және өңдеуге жол берілмейді
Дербес деректер
жеке тұлғалардың (пациенттердің) дербес деректерін қамтитын электрондық ақпараттық ресурстарды қалыптастыру үшін, олардың жеке өміріне қатысты, қан мен оның компоненттерін донорлыққа байланысты жағдайларды қоспағанда.
Азаматтың немесе оның заңды өкілінің келісімінсіз дәрігерлік құпияны құрайтын мәліметтерді ұсынуға мынадай жағдайларда жол беріледі:
- өзінің жағдайына байланысты өз еркін білдіре алмайтын азаматты тексеру және емдеу мақсатында;
- айналасындағыларға қауіп төндіретін аурулардың таралу қаупі кезінде, оның ішінде қан мен оның компоненттерін донорлау кезінде;
- анықтау және алдын ала тергеу органдарының, прокурордың, адвокаттың және (немесе) соттың тергеп-тексеруді немесе сот талқылауын жүргізуге байланысты сұрау салуы бойынша;
- кәмелетке толмаған немесе әрекетке қабілетсіз адамға оның заңды өкілдерін хабардар ету үшін медициналық көмек көрсету кезінде;
- азаматтың денсаулығына зиян заңсыз әрекеттер нәтижесінде келтірілді деп пайымдауға негіз болған жағдайда.